پایگاه رسمی دکتر محسن دیناروند

«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
شنبه, ۱۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۰۵ ق.ظ

طعم محبت خدا

بسم الله الرحمن الرحیم 

سلام 

 

ظالم ترین و منفورترین افراد، منافقینی هستند که با نام خدا و دین، نمیخواهند و نمی گذارند صدای حقیقی خدا و دین به عموم مردم برسد تا طعم محبت خدا به واسطه دین ذائقه جامعه را به بهترین مطلوب ممکن تغییر دهد. 

                                                                                       محسن دیناروند 

 

پی نوشت ۱: متاسفانه منافق ها ادم هایی هستند که دین خدا را خوب می شناسند، منافع خود را هم می دانند و بر سر این دو راهی منعت خویش را چسبیده اند. اما یک اشتباه منافقین بزرگ محاسباتی دارند، آنها منفعت را در همین دنیا می بینند و لذا نمیخواهد که طعم دین را نه خودشان و نه مردم بچشند تا مبادا به دنیایشان آسیبی برسد‌. یکی از دلایل اینکه در قرآن نفاق، کفر حقیقی تعبیر شده است دقیقا همین است که منافقین در حالیکه که آگاه به دین هستند ولی از این فرصت نتنها استفاده مطلوب نمی کنند بلکه به نام و ظاهر دینی و خدایی مانع فهم راستین دین در جامعه می شوند. 

چی نوشت ۲: وقتی می گوییم منافق، یعنی در مورد افرادی صحبت می کنیم که مدعی دین داری هستند و لذا تشخیص منافق از دیندار واقعی سخت است! و تنها راه دستیابی به این تشخیص، شناخت دقیق دین است، و با این شناخت دقیق  دین انسان به صلاح بصیرت دست می یابد، اینجاست که بصیرت یک کلیدواژه مهم برای جامعه دینی است. 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی