پایگاه رسمی دکتر محسن دیناروند

«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
چهارشنبه, ۳۰ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۵۷ ق.ظ

بزرگترین اشتباه انسان ها

بسم الله الرحمن الرحیم 

سلام رفقا 

 

بزرگترین اشتباه انسان ها در زندگی درست نمایی است. 

  

                                                        محسن دیناروند

 

پی نوشت ۱: دروغ یک چیز است که همه می دانیم یعنی چه اما درست نمایی یعنی آدم میخواهد دروغی که می گوید درست به نظر برسد و یا اینکه آن چیزی را به اشتباه درست می پندارد. درست نمایی یعنی یک دروغ شیک و درست! درست نمایی یعنی خوب جلوه دادن یک غلط ! یا درست دیدن یک غلط! پس می توان گفت دو مدل انسان درست نمایی می کند یکی انسانی که فریب خورده و دو انسانی که منافق است. از همین رو خداوند منافق را کفر حقیقی معرفی می کند که قصد درست نمایی دارد. 

پی نوشت ۲: به روایت دیگر می توان گفت بزرگترین اشتباه سیاسیون درست نمایی است. 

پی نوشت ۳: بعضی وقت ها آدم ها با درست نمایی می خواهند خودشان را آدم های درستی به جامعه معرفی کنند، بعضی وقت ها می خواهند فریب بدهند، بعضی وقت ها می خواهند خودشان را فریب بدهند و دلشان را خوش کنند، بعضی وقت ها واقعا فکر می کنیم کارمان درست است! درست است که هدف ها فرق دارند اما در هر حال انسان از این درست نمایی ضرر می کنند. 

پی نوشت ۴: ای خدای بزرگ از شر درست نمایی به تو پناه می بریم.  

پی نوشت ۵: از مشکلات اصلی جامعه امروز ما درست نمایی است.  ما یا خودمان می دانیم اشتباه میکنیم یا نمی دانیم ولی می خواهیم این اشتباه را درست جلوه دهیم! درمان این بیماری بسیار پیچیده و سخت است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی