پایگاه رسمی دکتر محسن دیناروند

«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
جمعه, ۲۵ فروردين ۱۴۰۲، ۰۳:۰۳ ب.ظ

پیام تسلیت درگذشت دکتر عماد افروغ

بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِیمِ


وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ 


پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند: 《هرگاه عالمی بمیرد رخنه ای جبران ناپذیر در اسلام ایجاد می شود که تا روز قیامت هیچ چیز آن را فرو نمى ‏پوشد.》

دکتر عماد افروغ به راستی از جمله این عالمان و اندیشمندان است که تا آخرین لحضات عمر گرانبهایش در پی علم اندوزی و اندیشه ورزی در راستای تعالی خود و جامعه بود که با رفتنش هزاران راه نرفته را بر ما پوشاند هرچند تا در میانمان به نیکویی می زیست با نگاه اندیشمندانه و دلسوزانه برای جامعه راهگشایی می کرد. 

ایشان با دغدغه انقلابی و نگاهی فیلسوفانه و جامعه شناسانه با شجاعت و بی ترس از سرزنش ها و بی شوق از  تمجید های دیگران به بیان راه های مطلوب برون رفت از دشواری های جامعه حتی در آخرین روزهای زندگی اش می پرداخت. 

نقد درون گفتمانی و جنبش اخلاقی از جمله دو نظریه اندیشمندانه این عزیز است که تا هر زمانی مورد توجه قرار گیرد و فراگیر شود برای تحققشان دیر نیست و هر چه زمان بگذرد و مورد توجه قرار نگیرند دیر می شود و این از خصوصیت بارز اندیشه های اوست.
 
وی از جمله اندیشمندانی است که اندیشه اش پس از انقلاب اسلامی متولد و رشد یافت و در تراز انقلاب اسلامی می اندیشید و چقدر جامعه امروز و فردای ما به چنین اندیشمندانی نیاز دارد.
 
او برای تعالی اصول ارزشی و اصلاح امور جامعه از هیچ کوششی که می توانست دریغ نکرد. 

این حقیر در گفتگوهایی که دکتر افروغ داشتم در برخی موارد که دست بر قضا موارد اساسی هم بودند به اختلاف نظر می رسیدیم اما هیچگاه این اختلاف نظرها مانع گفتگو بین ما نشد و به بی اخلاقی و ممانعت از بیان نظر طرفین گفتگو نینجامید. 

اندیشه و اخلاق وی درست همان چیزی است که بدخواهان ما نمی خواهند ما به آن آراسته شویم و متاسفانه عده ای نیز در همان مسیر دلخواه نارفیقان گام بر می دارند که لازم است بپذیرند که راه درست انقلاب اسلامی اندیشه ورزی و اخلاق گرایی با در نظر داشت شناخت و تبیین صحیح اسلام عزیز است. 

خوشا به حال او که اینک با روحی آرام، قلبی مسرور و سری سربلند به ملاقات حق تعالی می شتابد.

مصیبت فقدان این اندیشمند عزیز را به خانواده، بستگان، اندیشمندان و دلسوزان انقلاب و ایران تسلیت عرض می کنم باشد که در فقدان این عزیز صبر الهی پیشه نماییم. 


دکتر محسن دیناروند 
۲۵ فروردین ۱۴۰۲ 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۱/۲۵
محسن دیناروند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی