پایگاه رسمی دکتر محسن دیناروند

«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
پنجشنبه, ۱۱ شهریور ۱۴۰۰، ۰۲:۳۰ ق.ظ

بر مدار حق

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام همراهان همدل 

 

حسینی که مورد پسند یزید باشد، علیه السلام نیست! 

 

                                                     محسن دیناروند

 

پی نوشت ۱ : گاهی وقت ها پیش می آید که آدمی ژست صلح طلبانه و روشنفکرانه به خود می گیرد و می پندارد که باید به گونه ای بود که با همه ساخت! باید سیاسی و به روز بود و اینها آدم را متقاعد می کند باید دست از مقاومت بر حق کشید، یک امتیاز بدهی تا یک امتیاز بگیری! این دو دو تا چهارتای سیاست بوده و هست. این مدل فکر را ظالمین هم می پسندند. اینکه تو به خاطر منفعتت سکوت کنی در برابر ظلمی که هست! و چه فکری و چه شحصی برای ظالم بهتر از این فکر و این فرد؟! اگر حسین علیه السلام اینگونه فکری داشت عاشورایی نبود... عاشورا حاصل حق طلبی و مقاومت برای حق ستاندن از ظلم است. اگر فکری باشد که حسین را به گونه ای بشناسد و بشناساند که برای یزید و دستگاه یزید همچون کبریت بی خطر است، شک نداشته باشید آن حسین، حسین بن علی علیه اسلام فرزند زهرا(سلام الله علیها) نیست، که حسین دیگری است‌. 

پی نوشت ۲: مقاومت و صلح دو چهره واقعی و اصلی اسلام هستند با یک ریشه به نام حق که باید قدرت تشخیص حق و نحوه حق طلبی را داشته باشیم تا دریابیم کجا صلح حق است و کجا مقاومت! و میزان فهمیدن حق، ولایت است. لذا مهم است شناخت صحیح امام حق برای ما. 

 

 

نظرات  (۱)

درود برشما👏👏

پاسخ:
ممنونم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی