پایگاه رسمی دکتر محسن دیناروند

«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
آخرین مطالب
پنجشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۰۶ ق.ظ

بازگشت به خدا(۲)

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام دوستان خوبم

 

جامعه ی دور شده از خدا، جامعه ی دور افتاده از حق، جامعه ی از عدالت بی خبر،  جامعه از فسادها سرشار و از انسانیت تهی، جامعه ظلم دیده ی ظلم پذیر، جامعه فرسنگ ها فاصله با اخلاق و گم شده در بی اخلاقی، جامعه مد گرای خودپرست، جامعه فریب خورده از نیرنگ ها و حیله های خود، جامعه ی پر از رنج های کهنه و زخم های عمیق، جامعه پر شده از چرندیات جنسیت زده، جامعه بی روح، بی تلاش، بی خاصیت و جامعه خالی از شده از عشق و رد شده از اخلاق، جامعه ی سخت ایستاده بر پایه سنت های غلط فراوان ، جامعه ناباور استوار بر باورهای کاملا اشتباهی، جامعه متوهم جنگجو، جامعه شهوت زده ذلیل شده از دست قدرت خواهی ها و ثروت اندوزی ها، جامعه ی بر باد رفته ، جامعه خالی از انسان و در کلام جامعه خالی از خدا که با آن مواجه ایم! 

و خدا برای چنین جامعه ای دست به معرفی یک راه سازنده زده و آن بازگشت به خداست، بازگشت به خدا یعنی بازگشت به انسانیت، بازگشت به اخلاق و بازگشت به تمام خوبی ها و خوشی ها! 

و راه خدا برای بازگشت به خویش، دین خدا به عنوان تنها راه است! و اینک دین را با بعثت پیامبر عزیز اسلام (ص) به سرانجام رسانده! 

بعثت نقطه ی اتصال انسان ها برای بازگشت و رسیدن به خداست. 

توجه به مفهوم ، معرفت و اهداف بعثت راه رهایی انسان ها از چنگال سرسخت شیطان هاست! 

و همچنان هر وقت دیدیم از آن جامعه ی انسانی الهی ساخته شده در تمدن الهی دور شده ایم  راه این است که باز به همان نقطه اتصال بعثت برگردیم و راهی هم جز این نیست. و هر راهی که به جای این نقطه ی اتصال معرفی شود گامی است در مسیر گمراهی! 

هیچ راه دیگری را جز همین نقطه اتصال بعثت برای رسیدن به جامعه انسانی الهی مطلوب و آرمانی نباید جست. 

و سخن مهم دیگر که اگر ناگفته بماند به هدف بعثت نرسیده ایم این است که باید بپذیریم آنچه امروز چه در جهان چه در نزد خودمان می بینیم این است که دور شده ایم  از نقطه اتصال بعثت و راه و چاره ی ما هم چیزی نیست جز تلاش سازنده و مفید و ساختن جامعه ای که پذیرای ظهور حضرت حجت (عج) باشد. که مهمترین مصداق برای رسیدن جامعه مطلوب و آرمانی انسانی الهی و بازگشت انسان ها به نقطه اتصال بعثت،  ظهور امام زمان(عج) به عنوان مصداق بارز و روشنی است که می تواند انسان ها و جوامع بشری را به طور کامل به آن نقطه انصال متصل کند. 

پس لازم است که هرگاه قصد کاری را نمودیم برای فهم درست بودن یا غلط بودنش باید به نزدیکی و دوری اش از مساله ظهور توجه کنیم. سازنده یا مخرب بودنش برای ظهور را مد نظر قرار دهیم و سپس اقدام کنیم. 

و سخن مهم دیگر اینکه همواره برای نجات خودمان و جامعه امان از بند گرفتاری ها و رنج ها و سختی ها و بی اخلاقی ها و شهوت زدگی ها و قدرت طلبی ها و سردر گمی ها دست به دامان ظهور برای رسیدن به نقطه اتصال بعثت شویم‌ که بی شک جز بازگشت به خدا راهی برای نجات انسان ها نیست و ظهور نقطه آغاز بازگشت به خداست پس ما موظفیم برای رسیدن به این آغاز در مسیر ظهور گام برداریم اگر مدعی راه بازگشت به خداییم. 

 

به قلم: محسن دیناروند

 

پی نوشت یک: مبعث گرامی اسلام(ص)  بر همگان مبارک باد. 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۲/۲۱
محسن دیناروند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی