پایگاه رسمی دکتر محسن دیناروند

«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
پنجشنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۹، ۰۹:۲۵ ق.ظ

همه ما می رویم

بسم الله الرحمن الرحیم

 

سلام گرامیان

 

شکی نیست که مرگ در این دنیا سرنوشت مشترک همه ماست و باید خوشحال باشیم که آن طرف مرگ، خدایی هست که مهربان است و بخشنده و دوست داشتنی و بابت وجود این خدای بی نهایت مهربان بی نهایت بار شکرگزارش هستیم و بی نهایت بی تاب برای مرگ و دیدار با خدا.

ساده انگارانه است اگر حتی ذره ای فکر کنیم یک بیماری مثل کرونا یا تصادف و یا هر چیز دیگری با ما شوخی ندارد و مراقبت کنیم برای زنده ماندن! این طرز فکر لااقل برای من خنده دار است و به شوخی می ماند تا اینکه کمی هم که شده رویش حساب باز کنم.

انسان جماعت خیلی هم مراعات که بکند در این دنیا آخرش به یک چیز می رسد به نام مرگ! خوب، بد، زشت، زیبا، فقیر، ثروتمند ، نیکوکار، خسیس، منافق، ریاکار، مومن، سیاستمدار ، ورزشکار، بازیگر، هنرمند، قوی، ضعیف و حتی اگر پیامبر خدا هم باشی فرقی در آخر این دنیا نمی کند و می رسی به مرگ! پس جنگیدن و تلاش کردن برای دنیا و زندگی کردن در این دنیا به هیچ نمی ارزد به هیچ البته برای دنیا!  برای همین است که رسیدن به حکومت و قدرت برای مولای عزیزتر جانمان علی(ع) برای قدرت طلبی در این دنیا از آب بینی بزغاله‏ ای بی ارزش‏تر است مگر برای حمایت از ستمدیدگان در بربر زورگویان و برای خدا باشد نه برای خویشتن.

راه دوری از آفات دنیا فقط پناه بردن زیر سقف بی منت پروردگار است و دیگر هیچ راهی نباید جست و به یقین هر راهی جز  پناه خدا گمراهی است .

آری همه ما می رویم و خوشبخت آن کسی است که این دنیای پوچ را به لذت ها و شهوات دنیایی نفروشد، چه شهوت جنسی باشد چه شهوت سیاسی و هر چیز دیگر که بهای انسان را فقط خدا می داند و بس! پس خودمان را بی قید و شرط در اختیارش بگذاریم و این به نفع خود ماست.

در پناه خدا

 

پی نوشت یک) مهرداد میناوند را شاید جوانتر ها به کری خوانی هایش و خوش صحبی هایش بشناسند اما برای نس های قبل تر یک فوتبالیستی بود که وقتی در ترکیب قرار می گرفت خیالمان از بابتش راحت بود. چه در تیم ملی و چه در پرسپولیس . بازیکنی بود که اهل مراعات بود و حاشیه نداشت. از شنیدن خبر مرگش متاسف شدم و برای او در نزد پروردگار متعال زندگی خوشی را می طلبم.

 

پی نوشت دو) خدایا به تو پناه می برم از شر وسوسه های دنیا که به شدت از فریب دنیا می پرسم و پناهی را جز تو نمی بینم. خدایا نجاتم با تو ...

 

پی نوشت سه) مواظب خودتون، خانوادتون و جامعه باشه هم سلامت روح هم سلامت تن !

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۰۹
محسن دیناروند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی