پایگاه رسمی دکتر محسن دیناروند

«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
سه شنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۹، ۰۳:۰۵ ب.ظ

بزرگتر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

سلام خوبان

 

بزرگتر همیشه مودب تر، مهربان تر و بخشنده تر است.

 

محسن دیناروند

 

پی نوشت:  چون وسیع تر، پخته تر ، عاقل تر و دوراندیش تر است. وقتی می گوییم الله اکبر یعنی خدا بزرگ تر است یعنی ادب او مهربانی  او و بخشندگی او نیز بزرگتر است . این بزگتر یعنی هر چیزی را بیاویم باز خدا بزرگ تر است. ما نتنها مهرباتر بخشنده تر و مودب تر از خدا نداریم که خدا خدا خود ادب، خود مهربانی خود بخشندگی خود وسعتو خود خرد و اندیشه است به صورت مطلق.

ما انسان ها هم وظیفه داریم تلاش کنیم تا در مسیر خدا باشیم یعنی مسیر مهربانی، بخشندگی و بزرگی! نمی شود در مسیر جهت خدا حرکت کرد و مدعی دوستی و پیروی از خدا شد.

برخی از ما تصور می کنیم ادب و بخشندگی و مهربانی و... همیشه باید از کوچک تر باشد و این دقیقا اشتباه است. کوچک تر ها بی شک از بزرگتر ها الگو می گیرند. یاد می گیرند . کسی که مدعی بزرگتری است اگر ادب نداشته باشد مهربان نباشد بخشنده نباشد نمی تواند اصلا بزرگتر باشد و در بزرگتری خود دچار توهم است.

کسی که در مقام و پستی هم قراتر می گیرد به تناسب مقامش باید بزرگ، مهربان و بخشنده باشد . هر چه مقام بیشتر اینها هم بیشتر! لذا اگر مسئولی دیده شد به دور از این ها بود به همان اندازه ناشایست است. مسئولیت ها فقط مسئولیت های دولتی و حکومتی نیست پدر بودن مادر بودن همسر بودن معلم بودن پزشک بودن و کشاورز بودن کارگر بودن ... همه مسئولیت دارد برای انسان! 

و البته چه مسئولیتی بالاتر از انسان بودن که خلیفه الهی است؟

مواظب انسان بودن خودمان باشیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۰/۲۳
محسن دیناروند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی